Ginger

I lördags var jag hårmodell för Scwartzkopf på deras MasterClass för frisörer och resultatet blev inte riiiiktigt som jag tänkt mig… DET BLEV BÄTTRE!

Jag hade initiellt tänk bleka mig kallare och bli riktigt ljus, men vipps så fick jag en allergisk reaktion emot blonderingen. Det började svida som bara den i hårbotten och helt plötsligt var hela mitt öga (på den sidan frisören lagt i färg) svullet och alla blodkärlen såg ut att kunna explodera… Så vi sköljde ur färgen och jag såg helt bananaz ut. Vitt hår i botten på ena sidan och med en väldigt ful utväxt på andra sidan. Frisören sade att jag kunde välja att antingen se ut sådär eller göra nåt crazy, vad tror du att jag valde?!

Hon blandade en kopparfärg med rosa pigment och resultatet blev såhär:

Lite Pippi Långstrum-ginger kan man säga! :D Jag är supernöjd - nu blev det plötsligt ÄNNU roligare att experimentera med smink och kläder och den röda nyansen passar min hudton bra, som i blond färg kan se lite röd/rosa ut. Nu ser jag mer porslinsljus ut och det är SÅ coolt att ha rött läppstift till den koppriga färgen!

Lite Pippi Långstrum-ginger kan man säga! 😀
Jag är supernöjd – nu blev det plötsligt ÄNNU roligare att experimentera med smink och kläder och den röda nyansen passar min hudton bra, som i blond färg kan se lite röd/rosa ut. Nu ser jag mer porslinsljus ut och det är SÅ coolt att ha rött läppstift till den koppriga färgen!

För att bibehålla den livfulla lystern i färgen kommer jag att använda denna färginpackningen som är från Maria Nila och som innehåller såpass mycket pigment att man ska använda handskar vid applicering. Det är en billig investering, kontra att behöva springa på salong så fort utväxten kommer. Den går även utmärkt att använda om man inte vill FÄRGA håret, utan bara nyansera i en annan ton.

För att bibehålla den livfulla lystern i färgen kommer jag att använda denna färginpackningen som är från Maria Nila och som innehåller såpass mycket pigment att man ska använda handskar vid applicering. Det är en billig investering, kontra att behöva springa på salong så fort utväxten kommer. Den går även utmärkt att använda om man inte vill FÄRGA håret, utan bara nyansera i en annan ton.

Här nedan kommer även lite bilder på ginger-inspiration som jag verkligen blir inspirerad av både när det kommer till makeup och klädval!

copper-hairstyles-9

Alltså Kirsten Dunst borde ALLTID ha denna hårfärgen, så vackert att matcha ögonbrynen också!

copper-hairstyles-19

69625331ff595bbf040f81ad3ee6ecce

0c512a0707b90f75eb21b4974b848dae

Det är SÅ snyggt med guld/koppar-skuggor när man har koppar-hår! OCH gröna kläder!! Denna bilden får mig att vilja snygga till mig för gala PRONTO!

Julianne-Moore-Hollywood-Stars-Rich-and-Famous-Movie-Stars-Star-of-the-Week-Celebrities-Beverly-Hills-Magazine-Hollywood-Magazines-

Need I say Moore?! HUR snygg som helst är Julianne och det är SÅ snyggt med ett smokey eye och en nude lip till hårfärgen, så att den verkligen får ta plats. Mitt bästa nude-läppstift någonsin är från MAC och heter Créme de Nude. Det borde alla ha i sin sminkväska enligt mig!

Kommentera

